1.25.2013

I love friday´s



Äntligen är det fredag igen, fy för bövelen vad jag är glad på ett halvt dåraktigt sätt & det är samma sak varje fredag. Lyckovågor strömmar igenom min kropp vilket glädjerus! Fredag är den absolut bästa dagen i veckan tycker jag,
man har en hel helg av att bara få vara älskar att inte planera utan att man bara få vara hur spontan som helst.

Brukar köra veckostädning på fredagarna oftast & jag brukar aktivera barnen i arbete direkt, så tidigt som möjligt vill jag bara få undan det som är det ända tråkiga en fredag.
Jag jagar barnen med dammvippan & brottas med dammsugaren & slingrar mig ur slang & munstycken som om det vore en stor Anaconda & jag ropar åt barnen att komma & hjälpa till & låter som Mussolini på ett uppdrag. De suckar & ögonen rullas i en cirkel tills de får den där blicken av mig & då vet dem genast vad som gäller, eller som jag brukar säga
~Då vet dem vad klockan är.


Jag tror starkt på detta
som min pâpa alltid sagt
~Barn gör inte som du säger, de gör som du gör.
Visst är han klok min gamle pâpa.
Så där, nu fick även ni lite visdomsord från honom.


Jag är otroligt pedant av mig framför allt här i hemmet. Jag älskar att ha saker på sin plats. Gillar inte stök, sådant där gör mig bara stressad & jag får svårt att koncentrera mig tappar all fokus & får plötsliga tvångstankar om städning. 
För att jag ska kunna tänka klart måste jag maniskt städa upp röran för att kunna filtrera mina tankar & få något uträttat. 
Jag tror bestämt jag är den ända konstnären som är pedant, annars brukar det oftast vara eller i alla fall förknippas med att vi konstnärer är stökiga av oss eller är det kanske bara jag som tycker så? Äsch nu svamlar jag bara.
Men sådan är jag. 


Blommor från den lilla nyöppnade blomsterbutiken intill Magasin 36


Jag är ju en smula konstnärlig av mig vilket reflekteras i mina fotografier vågar jag påstå.
Ofta när jag fotograferar har jag en idé men när jag sedan sätter mig framför datorn så talar bilden sitt egna språk & jag lyssnar & går på känslan i stället, resultatet kan bli något helt annat i slutändan än det som var i åtanke från början.
Det är alltid så, därför älskar jag när kunder säger till mig 
~Du får fria händer, love that!
Oftast blir just dem bilder dem bilder jag blir mest nöjd med när jag själv får bestämma.


Jag önskar Er alla en vacker afton,
nu ropar ett glas rött en utlovad guldkant
för min insats i dag, 
jo visst är det fredag! 

Cin cin! 

{Skål på italienska}


/P








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar