1.12.2013

VINTAGE




Vintage på hjärnan det har jag fått, vet inte men det är väll en period jag har nu, har i & för sig alltid varit en sucker för det, men nu är det en period igen. Färgerna varma & mjuka, texturer & vackra typsnitt. Jag är även inne i en period av industriella inredningsdetaljer, kallt och avskalat.
 Vilken bra kombo, hurra!

Jag är ny på det här med blogg & det är en helt okänd värld jag beger mig in i, ja i alla fall när det gäller den tekniska biten så som stilmallar & Html koder etc. etc, fast alla är vi nybörjare i början.
Har fått hyfsat fint här på min blogg trots min okunskap, tycker jag (kände jag växte en centimeter eller två, nu) 

För sju år sedan visste jag knappast hur man sökte in TV-kanaler på våran Boxer som vi hade tidigare i huset där vi bodde & kan ni tänka er min desperation & panik med hjärtflimmer när en kanal meddelade att de snart skulle byta frekvens, det är dagens sanning! Vilket drama, jo mycket har utvecklats sedan dess & den tiden kan ja´ lova. Idag behärskar jag saker jag bara fantiserade om, då för ett decennium sedan.

 "Att göra innan jag ställer tofflorna" Ska bara lära mig ett språk till, sen så ligger jag rätt bra till tycker jag. För att bara gripa något ur luften. Min(a) kamera(or) & fotografering, Photoshop.

 Min stora passion, fotografering det är en sak jag pysslat med sedan jag var 9 år gammal då min bror köpte till mig min första Konica, en analog kamera. Många kamera byten har jag hunnit med sedan dess, men för tre år sedan föll det mig in, som en blixt från ovan (händer mig ofta just när det gäller idéer) att mitt i natten köpa mig en sytemkamera från någon webshop för att sedan två dagar senare konka hem ett paket från posten & resten är historia. 

Jorå´ så att é, sån´t é det. 

God natt alla fina läsare (ser Ni ökat, så roligt!) 

Kram från hjärtat.

P







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar