4.07.2013

14,72 Gigabytes Of Love




God morgon vill jag börja med att skriva, för det är en god morgon på alla sett & vis.
Sitter & suttar på mitt kaffe & tar mig en funderare. I går vart jag i väg & fick
utlopp för min kreativitet (älskar dessa dagar när jag väl  har dem!)
Jag var i väg en runda med min kamera hos finaste Josipa.

Det blev inget slott utan det blev hennes otroligt mysliga  lilla vindsvåning på Olympia.
Jag ville ta lite bilder & jag var ute efter lite vintage,  vita väggar enkel bakgrund
& jag ville få med i bilderna miljön med lite gamla dörrar & fönster,
hennes lilla lya med bara saker som är noga utvalda av henne själv.
Fyra timmar senare & en massa skratt & ta igen tid rann ut som sand ur ett timglas.
Tiden går så fort när man trivs! Vi rotade oss igenom inventarier lådorna
& letade igenom idéerna i huvudena & talade i mun på varandra, ingen tyst minut
gick till spillo. Det var planerat sedan ett tag att vi skulle ta oss tiden för det här,
men dagar blev till månader & så  i går blev det spontant av.
Så här kommer  lite bilder så Ni får se hur det  blev slut resultatet menar jag.





Vissa människor ter sig lika bra på bild
som i verkligheten & min fina Jossi är en
sådan person, hon är makalöst vacker.




~Visst är hon!
Nu måste jag återgå till mina 
projekt som jag sysselsätter mig med
denna sköna söndagen.


I prefer by far the warmth and softness to mere brilliancy and coldness. Some people remind me of sharp dazzling diamonds. Valuable but lifeless and loveless. Others, of the simplest field flowers, with hearts full of dew and with all the tints of celestial beauty reflected in their modest petals.

Anais Nin




Mer bilder kommer  efterhand
att publiceras här.


Ha en  skön söndag!

P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar