4.18.2013

bliss




Hemskt det där som hände i Boston man undrar vart människan
är på väg? Städer sprängs i bitar människor dör & kvar blir 
bara tragedi & sorg ett stort svart bortsprängt hål i marken.
Alla andra bekymmer man har känns ju inte så viktiga när man
har turen att sitta i trygghet tusentals mil bort.
~är vi trygga eller lurar faran runt hörnet?
Man kanske går ovetande varje dag till sitt jobb som man brukar & helt
plötsligt inser man att den du ser varje dag är en fara för din hälsa ett hot
mot ditt välmående & din egen sinnesfrid? Nästa fråga är ju naturligtvis
som man bör fundera på hur man ska eliminera ondskan för den har
ett ansikte men ingen själ & den dansar med djävulen.
Lyckligt ovetande kommer vi & PANG! så slår den till,
bara så utan en förvarning. 




livet är i bland väldigt märkligt och oförutsägbart
ingen vet vad som väntar morgondagen.
därför ska man uppskatta varje ögonblick
~Bliss





förra helgen kände jag att något borde göras
åt det faktum att min dotter hade tappat lite
intresse för sin kamera. Så jag tvingade med henne
till Vallåkra för att besöka enkla ting & samla lite 
inspiration för att sedan sitta hemma & redigera. En liten
mamma spark i rumpan för uppmuntran. En aning protest
blev det men jag gav mig inte, en timme senare hade vi
navigerat oss bort till detta mysiga ställe & jag hann knappt
parkera bilen innan hon for runt med kameran i varje vrå
och testade en massa olika vinklar ~mmm... lite nöjd
med min insats blev jag för att ha lyckats med att 
väcka till liv det hon börja förlora.





Jag bara älskar miljön. Tog så många bilder själv
så jag får dela upp inläggen här för jag
har inte tid att få alla bilder klara
på en gång





Blir så inspirerad av alla vackra
enkla ting, så passande namn för denna
mysiga gårdsbutik. För det är precis så
det ska vara enkelt, inget krusidull &
& en massa tjafs bara utvalda ting.



xoxo

P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar