10.01.2013

My house by the mediterranean sea




Så länge jag kan minnas tillbaka har jag nästan varje sommar åkt till vårt hus vid medelhavet.
Vi tillbringade sommarloven där & det planerades i flera månader innan det äntligen var dax att åka bilandes genom halva Europa. 
Minns jag älskade det som barn själva resan med allt vad det innebar att bl.a få vara pappas partner på vägen, pappas kartläsare & ’vägskyltsföljare’ Minns hur han älskade att jag bytade kassettbanden i stereon & höjde volymen när det var Dean Martin som sjöng  That's Amore minns också att vi sjöng högt!


In Napoli where love is king

When boy meets girl here's what they say
When the moon hits you eye like a big pizza pie
That's amoreWhen the world seems to shine like
you've had too much wineThat's amore 
Bells will ring 
ting-a-ling-a-ling, ting-a-ling-a-ling
And you'll sing
"Vita bella"




Pappa älskar musik & jag uppskattar det så. Hemma hos oss spelade alltid radio P4 dygnet runt vilket gjorde att jag lärde mig mycket om musik. Minns jag frågade pappa ofta vem det var som sjöng & han berättade…

~& jag kan väldigt många Dean Martin låtar..
’joråsåatte’








Jag brukade springa bort till biblioteket & lånade böcker så att det skulle täcka
hela sommarlovet utomlands för att där vi bodde ~ja iallafall då på den tiden fanns det
ingen bra mottagning på TV-kanalerna & i vissa fall hade vi knappast ström!
Elavbrott stup i kvarten hade vi däremot ofta.

Vårt hus är ett beige strandhus med fönster luckor alldeles intill ett turkost medelhav inbäddat bland rosmarinbuskar, oleander växter, färsk sparris, fikonträd & ett mullvadsgrått berg i bakgården & en enkel serpentinväg som slingrar sig längs med kusten till närmaste by. 

~När jag är där vilar jag själen.

















Lite så är det & vi välkomnar oktober. Säger adjö
till sommaren som kommer igen om ett år.

Önskar Er alla en mysig kärleksfull tisdag

P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar