10.08.2013

Only as much as I dream can I be




"Only as high as I reach can I grow,
only as far as I seek can I go, only as deep as I look can I see,
only as much as I dream can I be"


Jag sitter vid datorn kännar mig rastlös
klickar mig igenom sida efter sida
jag handlar sporadiskt från olika butiker
på nätet, jag dagdrömmer.
Jag drömmer om stora rustika rum med högt i
tak & stora spröjsade fönster med mycket ljusinsläpp,
  en öppenspis, vita gamla trägolv, kalkvita väggar
& gråbetong...
Nästa ställe vi väljer att bo på där ska jag ha
min ateljé en alldeles egen plats.
Vet precis i så fall hur jag vill ha det där
i min framtida ateljé & förhoppningsvis i vårt
framtida hus. Jag är en sann visionär.


Jag fick ett paket på posten idag
ett fint från ett av de där ställen jag beställer
när jag då precis som nu känner som jag känner
~köplust
Genast blir jag glad & skuttar i väg till
posten & släpar hem en brun stor kartong
med ett rött viktigt klistermärke som det står
AKTAS!
~jag aktar & går genast lite mer försiktigt
med den stora bruna kartongen & det där viktiga klistermärket
som varnar…

Jag kommer troligen att gå till posten varje dag
denna veckan, jo det tror jag nog......


Kärlek

P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar