10.17.2013

Remember, remember




~Jo nu ska ni få höra.
Har ni tid en stund så stanna kvar hos mig så ska jag tala om hur jäkla dumförvirrad jag är
för nu har jag gjort det igen! Jag är nästan övertygad om att i mitt vokabulär finns inte ordet ’nej’
nästan hundra på det…
Jag är en mästare på att svara ~jaa innan jag egentligen tänkt klart V A R F Ö R  gör jag sådär för?
Jag är dubbel bokad för hundrafemtioelftegången igen. Problem lösare & positiv jävel som jag är så tänker jag alltid ~men jag löser det här.
Blir trött på mig själv ibland.

Jag lägger nästan all min tid på fotografier allt runt om mig kretsar kring det. Det tar stor del av min tid, men jag älskar det så himla mycket  att jag är outtröttlig, jag blir liksom aldrig mätt på det. Vet ni hur fantastiskt det är att ha hittat det man älskar mest i livet?
Jag tampas med kärlek till mina fotografier vs vänner, men det är inte bara kärlek hela tiden i bland är det rent av bara ett jobb & då blir det ett måste. Jag har en handfull vänner som är noga utvalda som unnar mig min kärlek till det här & gläds för min skull. Sen har jag ’vänner’ som jag märkt att jag förlorat för att jag inte har haft tid för dem, men jag tänker så här att om man är vänner så finns man för varandra även om man inte ringer varje dag, utan det kan gå en längre tid men när vi hörs så tar vi vid där vi slutade sist. Det är vad jag kallar äkta vänskap. Jag möter människor som jag själv vill bli bemött & för mig är det viktigt att kunna få lov att vara mig själv. Jag är den som glömmer att ringa när jag lovat höra av mig, men jag ringer i alla fall upp & säger ärligt att jag glömde bort & oftast är det ju just pga jobb som jag glömmer för det slukar all min tid. Visst det kanske inte är ok att göra så? Men i  min värld hade jag bara varit glad för vännens skull & förstått att det inte är av elakhet utan ~shit happens liksom…men jag är kanske unik på så vis som tänker så här, har jag märkt? Vad vet jag?


Idag fick jag ett spontant infall & fattade tag i min kamera & tog några få snabba bilder på mig själv,
jag bara fick ett ryck för det var så längesedan jag tog bilder på mig själv.
Så i alla fall idag var jag på humör för det här.





Remember, remember, this is now, and now. Live it, feel it, cling to it. I want to become acutely aware of all I've taken for granted

~Sylvia Plath 






Image n° 1 2 3 selfie 



Med detta sagt önskar jag ER en fin 
höstig torsdag

Kärlek 

P









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar