10.21.2013

uitwaaien



I dag känns allt blyertsgrått & tråkigt känner mig inte alls på humör för något, trist dag, trist måndag.
Jag gillar inte måndagar så är det bara men i dag ogillar jag den en aning mer än jag brukar. Känner hur irritationen kryper inom mig & jag vet inte riktigt varför, det bara känns. Idag andas jag fyra nyanser av grått. Idag kanske jag hade kunnat tänka mig att läsa för det är en regnig måndag, grå & dyster med regnskurar som smattrar en melodi mot fönsterbläcken. 



uitwaainen

(v.) to take a break to clear one’s head;
lit. "to walk in the wind"


Uitwaaien literally means ‘to walk in the wind’ and I’ll be damned if that doesn’t tickle my adventure bone. This word embodies what it means to breathe deep and relax, to seek out the solitude of nature when it beckons you with a light breeze that smells vaguely of pine. So I implore you, dear linguists, whether you are reading this at school or from work or from the sanctum of your home, to take a moment for your wonderful selves; go outside, regardless of weather (use your judgement, fact: tornadoes aren’t great for uitwaaien) and smile, take a deep breath and void all those negative notions wrestling around in your heads like disgruntled gorillas. We all need to walk with the wind more often; life is too short not to indulge our desire to uitwaaien. 


~jag är inte bara en ton & nyans nörd utan även bra texter, citat & typsnitt fascinerar…








Med dessa grå små bokstäver önskar jag Er en vacker måndag. 


 Dream of flying ~Brian Crain 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar