12.10.2013

Citydreams & photshoot




Jag blir så inspirerad av bilder.
En bild får mig att glömma nuet men också att minnas.
Bilder är livet genom varje fotografs ögon.
En bild kan få mig att vilja så mycket
att jag nästan brister inombords
~bilder är livet!





Dessa bilder inspirerar mig mycket de väcker något inom mig...




Det händer mycket nu & det har varit mycket arbete med just bilder & fotograferingar.
I morgon ska jag & Zebra drottningen bege oss iväg för att titta på en ny location efter som vår förra inte höll hela vägen ut, tyvärr. 

Vi suktar efter rå betong & vackra miljöer så vi fick ett tips om en plats, så dit ska vi i morgon. Min kamera är packad & klar redo för nya äventyr.
~spännande!



Det kom ett brev idag.
Efter en lång arbetsdag gick jag förbi vår brevlåda &
hittade ett handskrivet kuvert.
Inuti låg de finaste julkort man bara kan få ett sådant som
får hjärtat att fladdra till.
Jag fotograferade en liten sessa för några dagar sedan &
föräldrarna skickade till mig min bild jag hade tagit.

Åter igen finner jag nya anledningar till varför jag älskar mitt fotograferande så himla mycket.
Det finns ingen finare komplimang att få än när man berör någon med tårar för bilder jag tagit åt dem...

T a c k Danjel & Ana !


Kärlek till Er

P



Images from Cinemagraphs Jamie Beck & Kevin Burg 

2 kommentarer:

  1. Det är underbart att få ta minnen och spara dem genom bilder. Att få skapa dem genom ens egna ögon och kunna visa andra.
    Det är ännu bättre när man får bekräftat att andra också tycker om ens bilder.
    Kram // Tess.

    SvaraRadera
  2. Så sant Therése gillar tanken du har där. Bilder har alltid betytt mycket för mig genom åren det är ett sätt att föreviga nuet som var just då. Jag minns min mammas bilder som hon själv tog hos en fotograf på sig själv som ung. Jag minns hur jag höll de bilder i min hand som liten och tänkte jag har världens vackraste mamma. Nu gav du mig en idé måste göra ett inlägg om de bilderna just :) Det är just de bilder som väckte mitt foto intresse. Så visst är det så att en bild kan säga mer än tusen ord. Tack Tess för att du lämnade en kommentar hos mig. Blev så glad! Kram

    SvaraRadera