1.14.2014

Color me happy





Storskrutta & lillskrutten ville så gärna byta rum & efter som storskruttan redan för längesedan vuxit ifrån sin Barbierosavägg så hade vi tillsamman kollat ut diverse färger & tapeter. Hon valde slutligen färgen San Saccaria & lillskrutten valde Lute Primo från Kalklitir
Så hela denna helgen gick åt att måla, släpa möbler hit & dit fram & tillbaka men nu är vi klara med väggarna iallafall.
 ~Åh jag vill göra om mycket hemma! Har sneglat på en massa fint & har en himla massa idéer & visioner. Snart åker jag till Paris igen med fru Zebra det ska bli kul! Där kommer vi att få mycket inspiration & lite nya idéer med en massa mässor att gå på bla Maison & Objet är en av dem vi ska till.









Ute är det kallt & medans graderna sjunker ute, så stiger mysfaktorn inom mig.
Jag släpper alla måsten kan inte förmå mig till att börja. Vilar lite känner att jag behöver det ingen stress för jag lyssnar på mig själv men bråkar ändå lite med min inre röst som gör mig smått rastlös fast jag inte borde.
~Varför är det så svårt att slappna av & bara ta det lugnt?
Jag funderar på det en stund medans mitt kardemmuadoftande kaffe från köket spritt sig ända bort till mig på kontoret.
~mm.... jag dricker mig yr av café au lait. Pillar på mina fårisar som håller mina fötter varma året om & det slår mig att jag redan slitit hål på dem på bara två månader? Jag måste köpa ett par! Har ett helt nytt par till men för säkerhetsskull alltid bra med ett extra par. Katastrof att  bli utan till nästa vinter. Menar hur hade det gått? Vågar inte tänka tanken eller ännu värre! tänk om de slutar att sälja just min favoritmodell av fårisar?! ~Jo det är sant jag tänker verkligen på sånt här. Världs problem jag vet... ;)



Mina fårisar...


Bellabuse med de sötaste ögonen & världens gulligaste krokigaste ben...






 Idag gick jag loss på Artilleriet hemsida & beställde hem lite fint som jag suktat länge efter men handlade inte till mig utan till Bellabuse & jag längtar tills det kommer!


Önskar Er en vacker tisdag

P.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar