1.05.2014

La Parisienne vol 2.






Det börjar att bli sent
jag har saker som måste göras men här sitter 
jag nu med Er, det är så mycket roligare än alla måsten. Jag drömmer mig bort
ända bort till Paris faktiskt & jag struntar i kvällsmaten för stunden & jag skjuter på jobb iallafall en liten stund till för jag ska bara...




Jag läste en sak i dag som jag har ruvat på sedan jag läste det.
Jag läste en fråga till en kändisbloggare där läsarna kunde skriva till henne
& ställa frågor som hon sedan skulle försöka svara på.
En av frågorna löd vilka råd hon skulle ge till någon som vill starta en blogg.
Hon svarade något liknade det här ~att man inte ska härma andra bloggar för att det genomsyras
av läsarna & att man ska försöka hitta sin egen stil. ~hm, då undrar jag vem är originalet då?
Låt mig få förklara hur jag tänker. Ingen är först med något! Den du ser som inspirerar dig inspireras i sin tur av någon annan osv. Menar om jag ser en tröja så köper jag den för den är fin & jag gillar den.
Betyder det att ingen annan får köpa en likadan? Har jag ensamrätt till att tycka den är fin för
det är min stil? Jag har idéer inom mig som jag tänkt göra i bild, men såg att en av mina favorit bloggerskor redan gjort en liknande bild som jag själv hade tänkt göra. Betyder det att jag inte får lov att göra den nu?
Mitt råd är följande ~gör det ni tycker är fint & trivs med, kör Er egen grej & strunta i alla haters, dem kommer alltid att finnas & det är inget man kan göra åt. ~vi har alla olika sätt att se på saker & ting, så är det bara. Att inspireras av andra är bara positivt i sig men att sedan sätta sin egen prägel är det unika i sig. Jag menar det är bevisat att det finns fyrtio nyanser av grått.





















Nikola lika humoristisk som alltid
 ~hoppla!








Ps!

Mer om Paris i La Parisienne vol 3!

2 kommentarer:

  1. Jäkligt snygga bilder! Du är fantastiskt duktig ... *tumme upp*

    SvaraRadera
  2. "det är en hårfin gräns mellan att kopiera och inspireras" sa en mästertjuv som kopierat min "marni" topp rakt av.....hmm så alltså ska man inte lyssna på vad andra säger om saker och ting. Man ska inte glömma att berömma och se upp till människor man inspireras av, det är det viktigaste, för i slutändan så påverkas vi alla av allt fint omkring oss och fast vi tror vi kommit på något själva så har vår hjärna sett det och registrerat det någonstans, gjort om det till vår egen ide etc. Patricija du är en väldigt duktig fotograf som utvecklas hela tiden och står för dina idéer med en enorm kreativitet. Det är med spänning vi ska se vart din resa slutar.......Vi beundrar din kapacitet och enorma viljestarka sida om att skapa fina underbara bilder. Vad "haters" säger ska man ta med nypa salt , i slutändan är de väl de som är de som kopierar och får för sig att det är deras egna idéer. Kram efty kvist

    SvaraRadera