2.26.2014

Café Noir



God morgon världen!
Klockan är tidigt så tidigt att 
jag nästan sover fortfarande det är 
onsdag & tid för onsdagstoner 
& vi själva väljer våra
nyanser som ska prägla
dagen.




Här råder det tidsbrist på självporträtt
så jag fick hushålla med det som redan fanns,
men det funkade det med. Jag fyller ut de vita sidorna
med fotografier, är nog bättre på det än på 
ord tror jag.


Medan kaffet rinner ner långsamt funderar jag på
vad jag ska skriva? Igår hade jag iallafall
ett fotouppdrag åt Nestlé. Det var lite kul för jag skulle
fånga personernas personligheter på bild, hur de utför sitt dagliga
arbete & sådant tycker jag alltid är kul! Smög rundor
i ett av Helsingborgs landmärke, kaffefabriken
Zoégas med min kamera & rörde mig fritt.
Slank in på möten & följde folket för att
dokumenterade för fullt. 

Har pysslat lite med de bilderna redan men är
inte klar har fortfarande mer att fotografera, men det får
 blir en annan dag i nästa vecka.

& det bästa av allt är att jag har fria händer
till att sätta min prägel. Har redan 
en idé, vet precis hur jag ska få till det.

I nästa vecka vågar jag lova lite nytagna bilder!

Kram.

P

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att få springa runt fritt och fånga folk på bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätte kul verkligen! Jobbar på för fullt med bilderna nu.

      Radera