3.30.2014

Grad od bora




Jag älskar all musik nästan
jag lyssnar på allt från balkan musik till jazz,
så när jag hittar en musik som har båda delar känns det lite
som jackpott & blodet flyter lite lättare i mina vener
för det berör djupt inne i mig, det väcker minnen
känslor & jag får en slags stolthet inom mig 
för mitt kulturarv, min historia
min familj. Jag blir  även en
smula patriot.





Det är söndag.
jag spelar musik för mig själv & njuter av tonerna 
som strömmar ut & jag höjer volymen försjunker mig in djupare
i mina fotografier medans musiken spelar högre & högre. 
Jag tänker på Bosse min Bosselito blir lite sorgsen också...
Vi brukade jobba i hans ateljé tillsammans
& jazzen jammade, blusen spelade & vi bubblade på
om allt mellan himmel & jord. Samtalen var 
oändliga…
~jag saknar honom…






Äntligen är våren här!
jag blir så glad känner hur jag fylls
av nya idéer & inspirationen växer
jag knoppar & är på väg att blomma ut
som våren Ni vet?




Med detta sagt önskar jag Er en mycket vacker &
kärleksfull söndag med varma solstrålar
& solkyssta kinder



Bosselito denna är till dig från mig.





|image n° 1 & n° 2 Electra Kvist swedenmodels images| 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar lounge/jazz/chillout. Det är så skönt att lyssna på.
    kram.

    SvaraRadera