3.08.2014

La Famiglia








Today Has Been Cancelled Go Back To Bed!

God morgon mina vänner det är lördagsmorgon här i hemmet.
Jag lovade ju Er igår att det skulle komma ett inlägg om fotografierna som är en av anledningarna till att jag idag fotograferar, så se hit för nu kommer de bilderna som fick fröet att växa & tillslut blomma ut {vilken kliché, jag vet!}

Men iallafall om någon frågade Er
~vad skulle Du rädda om du bara hade 60 sekunder på dig att ta En sak innan det brann upp? För mig är svaret enkelt, mina fotografier så klart
för dem är oersättliga.

Jag ligger intrasslad i täcket fortfarande & skriver. Bellis vilar troget vid mina sida i sängen. Herregud vad man fäster sig fort vid de små liven. Varje morgon vaknar jag med henne vid våra fötter. ~mysigt…





Jag rör mig bort till köket & dricker min dušalo Nespresso.
Jag tittar på fotografierna från mamma som jag bad om att få låna igår & blir en smula nostalgisk bara av att se dem igen, så mycket historia & minnen det bär med sig.


Jag minns att jag gick in i finrummet i vårt hus, satte mig på golvet framför den stora mahognyfärgade bokhyllan efter jag dragit ner albumen från hyllan.
Jag satt där på golvet & kunde nästan svära på att min mamma var det vackraste jag sett medan jag höll fotografiet i min hand.





Mamma brukade alltid svara på mina tusen frågor om vem som var vem & hon tog sig alltid tid & satte sig sidan om mig & började berätta om alla hennes syskon, min mormor & morfar, så redan innan jag mött dem visste jag allt om dem. Jag älskade höra henne berätta.




Mamma fotade jämt när jag var liten, hon hade en kamera en tung sak med ett brunt läderhölje som luktade skinn på ett alldeles särskilt sätt & att filmrullarna var gula som man var tvungen att snurra ut ur kameran för att kunna skicka rullarna på framkallning.
Notis till mig själv, be mamma leta upp den där gamla godingen

Så långt jag kan minnas tillbaka har mamma alltid plågat mig med att ~kan jag inte bara få ta en bild på dig? snälla...
Jag minns att jag inte var så medgörlig alltid.

När jag fyllde 9 år fick jag min första egna kamera & ja resten är historia.


Önskar Er en alldeles ljuvlig lördag

kram.

P



2 kommentarer:

  1. Så fina bilder. Älskar de gamla fotoalbums bilderna, det är något speciellt över dem.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också dem,, är så glad att mamma tog dessa bilder. Så vackert ♡

    SvaraRadera