5.04.2014

c h e r r y b l o s s o m




Vackra maj månad ~jag älskar dig! Alltid gjort & kommer alltid att göra förmodligen. Maj är helt klart den vackraste månaden på året enligt mig iallafall. Hela veckan har jag försökt hitta tid, tid till att få sitta stilla det har gått sådär får jag lov att säga. Men idag  är en sådan dag där jag låter sängen förbli obäddad & jag lämnar de trassliga lakanen orörda. Skuttar runt i mina fårisar med en café au lait & går pyramidgångar mellan tvätthögarna på golvet som är upplagda efter mitt system färg, vittvätt, mörktvätt, fintvätt osv. ~japp struntar i allt idag! Inga måsten bara dagdrömma & skapa. Musik, bilder & texter med kloka ord.

Älskar maj just för att alla favortiblommorna blommar ut denna månad & en av dem är vackra körsbärsträdens blommor & en annan favorit är ju helt klart magnolie träden jag dör en smula bara av åsynen av ett sådant träd, det finns inget vackrare..I vårt gamla hus hade vi ett gediget träd med de vackraste blommorna. Om jag saknar något med huset så är det helt klart mitt vackra träd utanför mitt köksfönster.



Det har nalkats mycket festligheter denna månaden & det är bara början av maj. Mycket mera ska firas denna månaden. Startskottet började med Zebras nya butik på Kullagatan med en stor invigningsfest & för att sedan dagen efter avnjuta en skön runda till Baravara för att prata i mun på varandra, skratta tills tårarna föll, mumsat i oss den godaste maten & en farligt massa gott att dricka. Så mycket glädje på bara en helg!















Önskar Er en vacker
söndag.


P

1 kommentar:

  1. Så vackra bilder.
    Jag gillar Maj månad. Inte bara för att jag fyller år i Maj, utan då är det som vackrast i naturen.
    Kram // Therése ~ http://therese.lillatorg.nu (ps ny bloggadress).

    SvaraRadera