1.28.2015

a gift from a friend



I ugnen steker en stor köttbit som hålls sällskap av chilliugnsbakade potatisar. Det är kall ute men varmt inne. Fryser lite om tårna så mina raggisar är på. Ljuset från Byredo sprider sig & det blir en salig blandning av dofter från köket tillsammans med ljusets bougie parfumée Bohemia {min favorit btw.}




Idag fick jag en gåva från min vän Efty. En sådan gåva som hon tyckte var så jag, en gåva jag pratat mycket om. Hon mindes det där jag pratat om. Så när hon var i Paris ramlade hon över den ~som var bara så du Patricija, sa hon när hon gav mig den. Jo men man blir ju rörd till tårar nästan va? Hur fint!? 

Älskar vackra böcker.




Det får bli ett helt eget inlägg om innehållet & om vilken bok det är. Jag hann inte med mer än att snabbt knäppa två bilder på paketet innan det var för mörkt ute. På tal om mörker, är trött på mörkret nu! Vill ha långa ljusa dagar så jag hinner fotografera mera. I flera dagar nu har jag nästan haft abstinens för att fatta kameran, alltså på riktigt menar jag. Gått & gnisslat tänder bara för att jag inte hann idag iheller varje dag i flera veckor känns det som. Men inte idag inte, för jag hann ju med lite iallafall...





Smuttar vidare på min smoothie & tänker på texten här, att precis så är det. Får helt enkelt jobba vidare på den där.






Med detta sagt önskar
jag Er en fin kväll.




kärlek som vanligt








P







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar