4.18.2015

kalk



Jag gnisslar tänder & kliar mig i pannan sätter huvudet på sned.
kisar mot fönstret & håller olika färgprover framför mig & visualiserar mig rum efter rum. Många fler kvadratmetrar att fylla av färg eller kanske inte? Kanske blir det bara vitt? Det blir mycket vitt men inte bara tänkte jag. N protesterar lite med ~blir det inte lite för vitt nu? Jag tänker att man kan aldrig ha för mycket vitt men hör mig diplomatiskt svara, jag hör vad du säger men håller inte med. Man kan ju enligt min mening iallafall inte ha för mycket vitt. Man kan variera nyanser av vitt lägger jag till & ler med ett stort brett leende.

Kalklitir eller Lauthentique eller kanske båda? Några väggar i kalkfärg blir det iallafall. Vi har målat med Kalklitir tidigare & jag gillade det mycket på våra väggar men vill testa Lauthentique för jag är nyfiken & jag gilla den matta färgen mycket av det lilla jag har sett. Har beställt en färgkarta nu, så vi får se vad det blir för någon färg? Så spännande & kul!

Flytten närmar sig lite mer dag för dag & vi lever i en faslig röra av kartonger & flyttpapper.
Men snart...











Önskar Er en 
riktigt skön 
lördag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar