6.09.2015

god bless this house






Så idag iallafall hade vi ortodoxa prästen hos oss.
Han välsignade vårt hus så nu känner vi att lugnet är förstärkt
& kanske till och med starkare än någonsin. Känns bra.
Tycker det är så fint med allt det där andliga.
Jag är uppvuxen så, så att sånt känns hemma för mig.
Som liten gick jag även hos nunnorna på dagis i
katolska kyrkan ~jo nu låter det allt knasigt
men det är faktiskt sant. Det som är ännu mer
otroligt är att jag faktiskt träffade min man
där för första gången .. men det är en helt annan
historia... Dragan som den lokala präst heter
gjorde en så fin cermoni där i vårt kök.
Tände sina rökelser men frågade lite försiktigt
först om vi hade brandvarnare. Sen svajade han rundor i huset
& rökte ner varje rum. Det luktar alltid så speciellt
i ortodoxa kyrkan just på grund av rökelsen de tänder vid
sina sermonier &  idag luktade vårt hus som en kyrka.












Fortfarande är vi inte i ordning i huset. Lite
smått kaotiskt fortfarande men denna typen av kaos är
helt ok så det är inget negativt iallafall. Ville bara
lämna ett litet avtryck här, en livssignal från mig.
Tills vi ses snart igen då




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar