10.24.2015

De kreativas







Det finns så måna regler och måsten i livet men inte alla dagar inte den här dagen iallafall.
Just den här dagen gjorde vi som vi ville, vi hade den där kreativa dagen som vi bara pratat om fram tills nu men inte riktigt hunnit med tidigare utav säkert tusentals olika bortförklaringar mellan himmel & jord {yaadiiyaadii}. Jag har bestämt mig för mindre måsten & mer sånt jag vill & så fick det bli. Jag sprider mina vingar lite till & tar det till nästa fas i livet. & vet Ni det känns förbenat bra. Häng med vet jag.








Tiden går & snart börjar en hektiskt period igen
jag känner att jag knappt hinner att andas ut mellan varven innan
det drar ihop sig till december med allt vad det innebär för mig.

Allt kan slås sönder.
På nytt skall det läkas,
så länge den är levande,
vår innersta grodd.

~Karin Boye






Visst är dem fina mina godingar. Båda gör magi minsann!
Här i trappan upp till den mest coolaste barber shop jag iallafall varit hos. 
Det ena rummet är vackrare än det andra & jag hörde mig själv göra små 
 ljud som oh, ah, åh inför varje ny dörr som öppnades & i rummet längst ner fanns 
den ena mer magisk än den andra kreationer från begåvade stilskaparen själv minsann. 
Alltså ser Ni kragen? Vilket arbete! beundransvärt kan jag säga.






Ni vet när man har roligt så glömmer man tid & rum.
Jag gör det ofta när jag arbetar med min  kamera förlorad tid
& rum det händer mig nästan varje gång jag lyfter upp min kamera.
Har jag dessutom en ny glugg ~ja då är jag helt lost in space 
{är super nöjd med mitt nyaste inköp!} & hur det gick ja det ser
Ni ju här & nu.









Det kommer mer men inte ikväll
sparar det till nästa inlägg.




Önskar Er en fin fortsatt
lördagskväll 







4 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder, med en härlig känsla och ljuset är totalt magiskt.

    Kram / T.

    SvaraRadera