10.05.2015

Hello oktober







Hösten är en vacker årstid. Jag har alltid älskat när jag känner av den. För mig är den här tiden en tid för stickade tröjor & något varmt om fötterna, tända ljus & filtar i soffan. Jag känner mig alltid lite extra myssugen så här års...





Det blir periodvis mycket café au lait & speciellt när man fixar med huset & ändå inte växlat ner i arbete utan tvärtom accelererat. Jo då blir det lätt 2-3 koppar mer än vanligt. Men det gör inget när kaffet smakar gott då tänker jag inte på sån’t utan jag springer här i huset mellan rummen och försöker låta bli att spilla ner mig med muggen i högsta hugg. Jag måttar, fundera, beställer & ändrar mig. Läser böcker & fina tidningar om hus & hem allt för att leta inspiration & hitta det jag gillar. Tillslut blir jag yr av allt jag vill ha & måste lugna mig lite för jag blir lätt exalterad & N måste tala resonligt med mig flera gånger *ler* Ja vi kompletterar varandra bra jag & han. Han den matematisk & jag bara den som gillar att köpa en massa grejer & tycker det är trist att räkna. Vad tråkigt ord räkna ~nej har aldrig gillat det där ordet. Räkna det känns väldigt negativt just nu.






Move and Work  det är Vi det…







Men vi börjar sakta komma i ordning. Jag ska visa Er senare tro jag iallafall? En liten sneak peak av någon vrå kanske? 








 Jag har varit så full av fotoidéer att det nästan har varit jobbigt att inte hitta tiden till att få göra det jag älskar mest men så för någon dag sedan fick jag spontant en idé tillsammans med min likasinnade dotter som har samma skapar glöd i kroppen som jag. Vi hade så roligt  att vi tjöt av skratt & när N kom hem från jobbet och hittade oss i badrummet & Nikki i badkaret med kläderna på & mig balanserades på kanten så var det ingen som var till synes konstigt för honom iallafall för han vet hur vi är. 









~åh min lilla tjej som inte är liten längre. Jag älskar henne så mycket att jag blir mjuk inombords. Och vet Ni vad som också gör mig mjuk inombords? Det är att Ni kommer hit till mig jag ser det på de där statistiksiffrorna att dem ökar & ibland följer jag spåren & hamnar hos vissa av Er & i bland till & med så till min stora glädje finner jag mig där bland Era bloggfavoriter. Hur kul liksom! I bland undrar jag vem Ni är & tänker att det hade varit roligt om Ni lämnat era spår bland kommentarsfälten också. Blir så glad av det. 






Iallafall hej oktober!


Vi ses & hörs snart igen.




P

2 kommentarer:

  1. Vackra foton och inspiration. Du inspirerar och jag blir nyfiken. Tack för att du delar med dig. // Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder som vanligt Patricija!! Och vilken vacker dotter ni har, lik dig :)
    Jag är sååå nyfiken på hur det ser ut hemma hos er nu...så visa bilder nu fröken!
    Förresten så tycker jag att vi skulle ta och ses igen, gärna nu i höst?! Kanske fixa lite käk och
    snacka över ett gott vin...vad säger du?
    Ha det så bra!

    Stor kram Malin

    SvaraRadera