2.12.2016

Frontrow vol. 2







Jag har stängt in mig i mitt arbetsrum, det är bara jag & Akilles hemma. Han ligger så mjukt på mina fötter & värmer dem. Det är nerrullat & det kommer enbart ett mjukt ljus från de fyra ljusen jag har tänt, två av ljusen är lyktor som var en gåva från Lakewoodliving som Carola skickat med i ett av mina beställda paket med ett fint handskrivet kort med ett hjärta ditritat. Jag blir mjuk inombords av det. Hon är så fin på så vis också. Man kan även följa & läsa hennes blogg här

Jag har det mörkt omkring mig när jag jobbar vid datorn. Iallafall när jag arbetar med foton just för att jag inte ska få störande ljus på min skärm vid redigeringsarbete. Lustigt det där med att redigera bilder är ett jobb för mig fast det känns inte så oftast iallafall, inte när jag arbetar med kunder som vill ha min grej,,, just den där meningen älskar jag när kunden säger & jag känner hur en gnista inom mig tänds då. Det är då jag blir som mest kreativ så det spritter till inom mig & jag försvinner in i en annan dimension & det är också oftast då jag gör mina bästa foton när jag får fria händer. Kontentan av det har blivit att jag oftast bara arbetar med folk som vill ha min stil & kan möta mina tankar & idéer, respekterar mig & låter mig få stå för magin i bilden & lämnar den orörd av ful mobilredigering som bara förstör & sänker kvalitén sån’t är jag allergisk mot bokstavligen.








Jag har länge velat göra vackra tavlor som jag tänkt printa & sälja men inte fått riktigt tid till det men tanken har funnits länge & det kommer att komma inom snar framtid.
Har Ni någon tanke om någon bild som Ni skulle kunna tänka Er hänga på väggen som är min? Hade varit himla kul att få veta. Jag har pratat lite med Hanna om att ställa ut på mässor med henne. Hon ställde frågan så det är en idé jag funderar på. Ja vi får se helt enkelt hur det blir. Det är en av alla de fina saker med Hanna från Frontrow att hon alltid är så omtänksam & fin på alla sätt. 















På tal om Hanna så berättade hon att mina bilder väcker uppmärksamhet på mässorna & jag tycker det är så glädjande att få höra det. Kul!

Här är lite bilder från vår senaste fotografering till katalogen som jag gör för fjärde säsongen & det blir bara bättre & bättre katalog för varje gång. Här är bilder från fotograferingen i söndags då jag kompletterade lite foton på delar av kollektionen som inte kommit hem i tid. Vi alla blev så supernöjda med resultatet. Just nu har jag redan bokat & beställt inventarier inför sommarkollektionen & jag ruvar redan på idéer inför fotograferingen. 
L ä n g t a r.




















Önskar Er
en riktigt Go’ helg iallafall.





P







image n° 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 Frontrow a|w -16 

1 kommentar: